Wordt de Sims 3 nu echt gefixt?

sims 3
Gepubliceerd op 5 augustus 2012 om 14:06 door Rensdesim

Al sinds de basisgame gaat de Sims 3 niet helemaal soepel, met elke uitbreiding en update wordt er wat opgelost maar word het vaak ook weer erger. Het leek alsof het Sims team hier niet al te erg boven op zat. Zo is het al sinds huisdieren dat bij mensen de ijs-truck wel erg vroeg komt. Ook hebben mensen een bug dat eerst rare vlekken verschijnen en de game vervolgens crasht. Dat laatste heb ik al sinds wereldavonturen en heb ik al meerdere malen gemeld.

Nu lijkt het er op dat het Sims team er verandering in gaat brengen. Graham Nardone, een SimGuru die al heeft gewerkt aan pets en nu aan jaargetijden gebruikt de laatste tijd vaak de hashtag #fixedinseasons op twitter.

Daarnaast kwam SimGuruTrev met werd blijkbaar op de community dag al Bug Fix Guru genoemd. Ik treuselde niet en heb hem de vraag gesteld waarom de patronen zo traag zijn met laden. Op twitter meld hij dat hij er misschien naar gaat kijken als hij tijd heeft.

Daarnaast lijkt het erop dat Showtime en Bovennatuurlijk niet ontwikkeld zijn in de originele Sims Studio in Redwood City maar in de nieuwe Salt Lake City studio. Maar wat heeft de Redwood City studio dan gedaan? Blijkbaar hebben ze al een jaar lang gewerkt aan Seizoenen, terwijl andere uitbreidingen vaak geen jaar duren. Daarnaast is het team in Redwood City zo enorm dat ze misschien ook wel tijd hebben voor een Sims 4’tje en een aantal enorme bugfixes voor de Sims 3.

Dus kunnen we nu met Seizoenen een mega bugfix verwachten zoals een van de eerste patches was van de Sims 3? Graag, heel graag. Want een spel wat stottert of spontaan afsluit is niet fijn. Zeker niet als je vergeet tussentijds op te slaan….

Reageren is niet (meer) mogelijk